Ηλεκτρομαγνητικό πυροβόλο σε πλοίο του αμερικανικού ναυτικού ως το 2018

Η τεχνολογία των ηλεκτρομαγνητικών πυροβόλων «railguns», που εκτοξεύουν βλήματα σε ταχύτητες πολλές φορές μεγαλύτερες αυτής του ήχου χρησιμοποιώντας ηλεκτρομαγνητικό ενέργεια, έχει ξεφύγει εδώ και καιρό από τη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας:

Το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό δουλεύει εδώ και χρόνια πάνω σε railguns και σχεδιάζει εγκατάσταση ενός σε προηγμένο αντιτορπιλικό κλάσης Zumwalt το 2018.

Τα Zumwalt αποτελούν την πλέον προηγμένη τεχνολογικά κλάση σκαφών επιφανείας του αμερικανικού στόλου, και ο εξοπλισμός τους με railguns αποτελεί μια λογική συνέχεια. Όπως αναφέρει το Associated Press, η ανάπτυξη/ δοκιμές της συγκεκριμένης τεχνολογίας πηγαίνουν τόσο καλά, που μια επιχειρησιακή μονάδα θα μπορεί να εγκατασταθεί σε σκάφος μέσα σε δύο χρόνια.
Ο ναύαρχος Πιτ Φάντα, διευθυντής του κλάδου πολέμου επιφανείας του αμερικανικού ναυτικού, έχει προτείνει, αντί εγκατάστασης ενός πρωτοτύπου σε άλλο σκάφος φέτος, να μπει απευθείας το railgun στο USS Lyndon B. Johnson, αν και δεν έχει ληφθεί ακόμα σχετική απόφαση.
Η κλάση Zumwalt είναι μόνο μία από τις επιλογές που εξετάζονται για τα ηλεκτρομαγνητικά railguns, δήλωσε εκπρόσωπος του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ, διευκρινίζοντας πως, λόγω του μεγέθους, του βάρους και των ενεργειακών απαιτήσεών του, κάποιες πλατφόρμες είναι καλύτερες από κάποιες άλλες.

Τα railguns χρησιμοποιούν ηλεκτρισμό αντί για πυρίτιδα για να εκτοξεύουν βλήματα σε ταχύτητες εξαπλάσιες ή επταπλάσιες αυτής του ήχου, παράγοντας αρκετή κινητική ενέργεια για την ολοκληρωτική καταστροφή στόχων- και ως εκ τούτου είναι αρκετά πιο οικονομικά από «έξυπνες» βόμβες και πυραύλους. Η πιθανότητα χρήσης τους στα αντιτορπιλικά κλάσης Zumwalt ήταν κάτι που εξεταζόταν από τις πρώτες ημέρες του προγράμματος, καθώς τα συγκεκριμένα σκάφη έχουν πολύ μεγάλη παραγωγή ενέργειας.

Το «Lyndon B. Johnson» θα είναι το τρίτο και τελευταίο της κλάσης, με μήκος 200 μέτρων και τουρμπίνες αντίστοιχες αυτών των αεροσκαφών Boeing 777, για την παραγωγή 78 megawatt ενέργειας για την τροφοδοσία κινητήρων, οπλικών συστημάτων και αισθητήρων. Θεωρείται ότι από αυτή την άποψη το σκάφος μπορεί να αντέξει ενεργειακά ένα railgun, το οποίο θα αντικαταστήσει έναν πυργίσκο πυροβόλου των 155 χιλιοστών.

16/2/2016

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου